Menu

محمد برسوزیان

محمد برسوزیان محمد برسوزیان باشگاه ایران مجری09120588505

محمد برسوزیان

بازیگر تلویزیون و سینما و تهیه کننده فیلم

متولد: سال 1324

محل تولد: تهران

 شرح حال

محمد برسوزيان بازیگر تلویزیون و سینما و تهیه کننده فیلم ، متولد سال 1324 در تهران است.

وی پس از گرفتن دیپلم، فعالیت هنری‌اش را با بازی در تئاتر آغاز کرد. او در سال ۱۳۵۴، در مجموعه تلویزیونی « چنگک » مقابل دوربین رفت و شروع فعالیت بازیگری وي در سينما از همان سال با ايفاي نقش كوتاهي در فيلم «كوچ» كاري از «مهدي رئيس فيروز» بود.

محمد برسوزیان، بازیگر با سابقه و متینی است که تجربه تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر " مهریه بی‌بی " را در کارنامه کاری‌اش دارد.

به گزارش جام جم، او در دهه 60 با حضور پررنگش در اغلب تولیدات سینما و تلویزیون حضوری مستمر و اثرگذار داشت و با کارگردان‌هایی چون حسن هدایت، یدالله صمدی، حسن فتحی و داریوش فرهنگ همکاری داشته است و توامان با توانمندی نقش‌های مثبت، خاکستری اعم از پهلوان، نظامی، افسر عراقی، پدر معتاد و پدر زحمتکش را بازی کرده است.

مهریه بی‌بی، دعوت به شام، پنجه در خاک، روانی، شب روباه، پوتین، مردی که زیاد می‌دانست، زمانه و میهمانی خصوصی از جمله کارهای مهم کارنامه این بازیگر محسوب می‌شود.

 

محمد برسوزیان از پیشکسوتان و بازیگران کهنه کار سینمای کشورمان در سال 93 درگفتگو با میزان گفت:

این روزها دیگر کارگردان ها و دست اندرکاران سینما به ما توجه نمی کنند و در واقع ما فراموش شده ایم. قبل از هر چیر باید بگویم که شماری از بازیگران سینمای الان به دلیل اینکه از توان مالی خوبی برخوردارند نقش را برای خود می خرند و جایی برای دیگران نمی گذارند.

او افزود: علت دیگر این مشکل این است که کارگردان و تهیه کنندگان از خاله زاده ها و عموزاده های خود استفاده می کنند و سینما تبدیل به یک محفل خانوادگی شده است و به همین دلیل چهره هایی مثل من باید کنار بمانند.

بازیگر "بندر مه آلود" و "چشم شیطان" ادامه داد: علاوه بر این همه مشکل زمانی هم که به ما پیشنهاد کارهایی کوچک را می دهند و به ایفای نقش می پردازیم دستمزدمان را هم یا نمی دهند یا چند ماه یک رقم کم می پردازند.

برسوزیان در ادامه گفت: من بعداز این همه سال تلاش و کار در سینمای کشور هنوز مستاجر هستم و خودم، خودم را بیمه کرده ام بلکه اوضاعم از این بدتر نشود. متاسفم که بگویم هیچ حمایتی از ما نمی شود و همه چیز فقط در شعار خلاصه می شود.وی خاطرنشان ساخت: بر اساس تلاشی که انجام شده، قرار بود معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا همان سازمان سینمایی مبلغ 150 هزار تومان در ماه به امثال ما پرداخت کند که می گویند بودجه نیست و هیمن رقم اندک هم به ما پرداخت نمیشود.

محمد برسوزیان که چهار دهه ای تجربه بازیگری دارد در پایان گفت: ما از مسئولان صدقه نمی خواهیم؛ همین که شرایطی را فراهم کنند تا تهیه کنندگان از ما استفاده کنند و البته دستمزدمان را به موقع بدهند برایمان کافی است.

 

فیلم شناسی

محمد برسوزیان در فیلم های زیر به ایفای نقش پرداخته است:

 

بعنوان بازیگر فیلم سینمایی

پخمه(1393)
دوستی از جنس آتش (۱۳۸۸)
پروانه‌های پشت دیوار (۱۳۷۹)
دعوت به شام (۱۳۷۹)
پنجه در خاک (۱۳۷۶)
روانی (۱۳۷۶)
شمارش معکوس (۱۳۷۶)
شب روباه (۱۳۷۵)
بازی با مرگ (۱۳۷۴)
یحیی (۱۳۷۴)
چشم شیطان (۱۳۷۲)
دمرل (۱۳۷۲)
بندر مه آلود (۱۳۷۱)
پوتین (۱۳۷۰)
ساوالان (۱۳۶۸)
لنگرگاه (۱۳۶۷)
معما (۱۳۶۵)
میهمانی خصوصی (۱۳۶۵)
آتش در زمستان (۱۳۶۴)
مدرک جرم (۱۳۶۴)
طائل (۱۳۶۳)
مردی که زیاد می‌دانست (۱۳۶۳)
مرگ سفید (۱۳۶۲)
سرنوشت سازان (۱۳۵۷)
عشق و خشونت (۱۳۵۶)
کوچ (۱۳۵۶)

بعنوان بازیگر مجموعه تلویزیونی

 هفت خوان تا بهشت ۱۳۹۰
 سه در چهار ۱۳۸۷
 روزگار قریب ۱۳۸۶
 جست و جو در شهر ۱۳۸۱


بعنوان تهیه کننده فیلم

مهریه بی‌بی (۱۳۷۳)


کارفرمایان گرامی از اینکه باشگاه مجریان را برای انتخاب اصولی هنرمند مورد علاقه اتان جهت دعوت در رویداد خود انتخاب نموده اید ، سپاسگزاریم و درخواست می نماییم تا با رهنمود ها و نکته نظرات خود ما را در ارایه خدمات بهتر یاری نمایید. رویداد خوبی را برایتان آرزومندیم.

تلفن همراه مدیر اجرایی باشگاه :09128239105 تلگرام هنرمندان ، خوانندگان و چهره های ورزشی : 09120809040 تلگرام مجریان : 09128239105 - 09203201327 تلفن ثابت: 02188679725


 


 

برای ارسال نظر ثبت نام نمایید

مجموعه های بیشتر:

از طریق تلگرام به ما پیام بدهید.

تلگرام ایران مجری

با کلیک روی تصویر بالا شما به تلگرام مدیر باشگاه وصل می شوید و می توانید پیام های خود را ارسال کنید.

Go to top